Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.06.2011 12:38 - "Хорхе Букай - Разказвай с мен" или книгите, които прочиташ на един дъх
Автор: teodortodorov Категория: Изкуство   
Прочетен: 4621 Коментари: 2 Гласове:
5

Последна промяна: 31.03.2012 15:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Има книги, които след като си вземеш стоят с месеци на прашният рафт на библиотеката и чакат да ги прелистиш. С дебели корици, уж световна класика, над 700 страници; пък някак си не те грабват, скучни са! - доста често срещано явление днес. Има обаче и книги, които не те оставят на мира. На един дъх, както се казва ги прочиташ. Страница след страница не ти дават покой да заспиш, просто защото си се пренесъл в редовете.

Лично аз на един дъх прочетох книгите на Паулу Куелю - "Алхимикът", "Вещица" и "Край реката Пиедра седнах и заплаках". Просто грабнаха ме тези книги още от първите страници, а "Алхимикът" изчетох за една нощ на лаптопа си - свалих я от интернет, от сайта "Спиралата", където всеки може безплатно да свали и прочете много издания на български и руски език.

imageСега вниманието ми е средоточено върху един автор, на който съм попадал много пъти и ми е правил силно впечатление - Хорхе Букай. Аржентинецът има невероятни книги и разкази с неочакван и поучителен, някак си край. Първата книга на Букай, която прочетох бе "Нека ти разкажа". Много ми харесаха и ме грабнаха разказчетата в нея, че за кратко я прелистих цялата. Това, мога спокойно да кажа е книжка с поучения за всеки. Всеки може да припознае себе си в героите на отделните части и ... да се опита да промени нещо в характера си. Предадени от устата на психотерапевта Дебелия, Демиян (главният герой) се опитва да се научи да приема предизвикателствата на живота.  А Дебелия черпи историите си както от живота, така и от античните митове, народни приказки или автори като Екзюпери или Лафонтен. Едни от любимите ми разкази от "Нека ти разкажа" са за "Погледът на влюбения", "Спуканата делва" и "Окованият слон". Силно Ви препоръчвам, ако имате свободни 10-тина минути да ги прочете - кратки са и съм ги поместил в блога си. (вижте линковете)

Сега започвах да чета и следващата книга на Хорхе Букай - "Разказвай с мен". Отново ме грабна от първите страници. Общо взето това е продължение на "Нека ти разкажа" - минали са 20 години, откакто Демият - главният герой е прекъснал контактите си с психотерапевта Дебелия. Макар, че вече е в зряла възраст, героят изпада в криза. Налага се да се премести в друга държава, в бракът не му върви. Демият не е забравил помоща, която е получил от "своят приятел" и чувства потребност да го открие, но този път ще трябва да се справи най-вече със собствени сили.

Наистина невероятна книга, която силно Ви препоръчвам за четиво преди сън, защото те кара да се замислиш над много от нещата в живота.

Идват почивни дни - събота, неделя и много по-добре, според мен е да седнем с чаша кафе с следобедие, да разлистим любимата книга и да се пренесем в светът и. Така поне за малко ще забравим за проблемите, които ни дебнат от всеки ъгъл, а с книгите на Хорхе Букай ще се научим малко или много да гледаме по-философски на нещата и да ги решаваме.

Откъс от книгата на Хорхе Букай - "Разказвай с мен", можете да прочетете тук.

Приятно четене...




Гласувай:
5


Вълнообразно


1. qbylkovcvqt - Умееш да използваш магията на сл...
09.06.2011 16:40
Умееш да използваш магията на словото. Пишеш с такъв ентусиазъм, заразителен е направо... :)

Усмивки!
цитирай
2. teodortodorov - Благодаря ти! Надявам се да ти е х...
10.06.2011 11:18
Благодаря ти! Надявам се да ти е харесал поста ми. А колкото до ентусиазъма, с който пиша се надявам да бъда причината "повечко хора да бъдат заразени" :-)

Усмивки и поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: teodortodorov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1099654
Постинги: 530
Коментари: 502
Гласове: 994
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031